Sabtu, 9 Julai 2011

Adakah anda tahu kenapa hitungan tarikh masihi dinamakan Gregorian Calendar? Kenapa dinamakan seperti itu?

 Printable calendar 2011
Bismillah: Greogorian sebenarnya berasal dari nama gelaran seorang pope yang telah membuat keputusan untuk mengubah kiraan Kalendar Masihi yang pada mulanya disebut Julian Calendar berdasarkan nama Hercules Julius Caesar. 



Apabila mendapati bahawa dalam kiraan 365.25 dalam masa setahun itu sebenarnya kurang 11 minit setiap tahun. Maka perkiraannya diubah dan disesuaikan. Dan kalendar itu disebut sebagai Georgian Calendar berdasarkan keputusan Pope Gregory yang menjadi pemimpin orang-orang Kristian pada masa itu.


Nama asal Pope Gregory sebenarnya ialah Ugo Boncompagni.




Diberikan nama Pope Gregory berdasarkan urutan nama yang sudah dicipta sebelumnya. Seperti penamaan ribut taupan. Sebelum ada ribut taupan berlaku, senarai nama yang panjang bagi taufan-taufan yang akan berlaku sudah dibincangkan dan sudah ada dituliskan.


Asal nama Gregori bererti:


Kamus Internet:
Origin: LL Gregorius < Gr Grēgorios, lit., vigilant, hence, watchman < dial. form of egeirein, to awaken < IE base *ger-, to grow, awaken.



Walau bagaimanapun saya berpendapat ia lebih sinonim dengan Negara Georgia di utara Iran sekarang.

Di Amerika Negeri Georgia juga ada terdapat disana. Bahkan ramai orang yang bernama George. Mantan-mantan Presiden Amereka banyak yang bernama George begitu juga dengan Raja-raja dari United Kingdom. Banyak pendapat yang mengatakan bahawa semua orang-orang eropah sebenarnya berasal dari negara Georgia ini.


Bahkan saya berpendapat bahawa tentera Ya'juj dan Ma'juj adalah berasal dari negara Georgia ini.

Dan sebutan Ya'juj dan Ma'juj yang disebutkan dalam al-Qur'an adalah merujuk kepada nama George ini. 


Bila kita melihat lambang freemason, kita akan melihat lambang G dengan huruf besar di tengah-tengah lambang itu. 

Photobucket

Saya pasti bahawa G itu adalah berasal dari Gog dan Magog yang disebutkan dalam al-Qur'an sebagai Ya'juj dan Ma'juj.


File:Royal arcade melbourne gog and magog.jpg










Sebab mereka sendiri mengakui dengan terang dan bangga bahawa merekalah Gog Magog itu. Lihatlah gambar-gambar di atas.



Menurut Hadis Nabi saw. Dalam Sejarah Islam. Dajjal sudah disebutkan dari sejak Nabi Nuh a.s. lagi. Nabi Nuh telah mengingati kaumnya tentang bahaya Dajjal.


Ditaqdirkan Allah swt Gunung Judi yang disebutkan dalam al-Qur'an di mana Nabi Nuh terdampar setelah peristiwa Bumi Tenggelam adalah bersebelahan dengan Negara Georgia.


Kubu Zulkarnain juga yang menghalang Ya'juj dan Ma'juj terletak di Iran. Kubu itu terletak di utara Iran dan hampir dengan negara Georgia sekarang. 

Adakah anda semua  ingat Zulkarnain itu menutup lubang bumi?

Zulkarnain hanya membuat pagar sahaja yang tinggi sahaja di sekeliling negeri. Jika ia hanya membuat pagar Adakah pagar Zulkarnain boleh menutup Ya'juj dan Ma'juj secara keseluruhan?

Selain itu Nabi Muhammad saw ada menyebutkan mengenai hanya 1 dari 1000 orang manusia di bumi ini masuk syurga. Selebihnya masuk Neraka.

Rasulullah saw menerangkan kepada sahabat r.a. agar jangan khuatir sebab orang yang beriman itu sebenarnya hanya sedikit, orang tidak beriman itu diramaikan oleh Ya'juj dan Ma'juj.

Dari Abu Said Al-Khudri ra bahawa Rasulullah saw bersabda. “Allah berkata, ‘Wahai Adam, berdirilah dan keluarkan penghuni neraka.’ Adam berkata, ‘Labbaik, wa sa’daik, segala kebaikan berada dalam kekuasaan-Mu. Ya Tuhan, bagaimana penghuni neraka tersebut? Allah menjawab, “Dari setiap seribu terdapat sembilan ratus sembilan puluh sembilan.” … Abu Said mengatakan bahawa mereka berkata, “Siapakah di antara kita yang termasuk orang tersebut?” Rasulullah menjawab. “Sembilan ratus sembilan puluh sembilan Ya'juj dan Ma'juj, sedangkan dari kalian hanya satu” (HR Bukhari, Muslim dan Ahmad)


Dari Hadis ini membuktikan bahawa Ya'juj dan Ma'juj itu sebenarnya manusia. Mereka bukan orang atau makhluk lain dalam tanah. tetapi mereka sebenarnya ialah keturunan manusia yang tidak beriman dan mereka bukan jua dari kalangan ahlul kitab.



Oleh itu saya pasti dan yakinlah wahai teman dan sahabat bahawa kita sekarang sedang menggunakan kalendar Ya'juj dan Ma'juj. Astaghfirullah Al-'Adzim. 


Jika saya betul pujilah Allah swt. Maafkan saya kerana memberikan kabar yang tidak menyenangkan ini. Semoga kita semakin hampir kepada Allah swt jua
 

1 ulasan: